יום שלישי, 4 בינואר 2011

למה יהונתן קלינגר הוא עורך דין רשלן לדעתנו

ערן ורד עבריין או יהונתן קלינגר רשלן ?
בחודשים האחרונים הטריד ערן ורד מספר קציני בית משפט, את הצוות המנהלי של עורכי הדין ואפילו את בני משפחותיהם. את ההטרדות שביצע ורד הוא ביצע לדבריו על פי חוות דעתו של יהונתן קלינגר שלשיטתו הטרדות מסוג זה היו אמורות להיות מוגנת על ידי חופש הביטוי.
קציני בית המשפט פנו לקבלת צו מבית המשפט נגד ערן ורד ואכן בית המשפט פסק שיש לתת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד ערן ורד, כאמור בפסק הדין ה"ט 30520-09-10 עו"ד לאה דורפמן נגד ערן ורד.
צו למניעת הטרדה מאיימת דומה למדי להחלטה של בית המשפט לגבי ביצוע עבירה פלילית מסוג הטרדה באמצעות מתקן בזק, עבירה שהעונש עליה מגיע לכדי שלוש שנות מאסר.
אומנם, באותו פסק הדין לא נאסר על כתיבת אמירות מטומטמות וסתמיות באינטרנט ולמשל חזרה ילדותית על שמו של אדם, אך בשורה התחתונה נקבע, כי לשיטתו של יהונתן קלינגר אין מקום בדמוקרטיה הישראלית ומרשו הוכתם בצו בעל גוון פלילי של מטרידן.
לא מיותר לציין, שנגד ערן ורד נפתחה במשטרה גם חקירה פלילית ומלבד החלטת בית המשפט שקיבעה את היותו מטרידן לא לגיטימי הרי שמרחפת מעליו גם העננה הפלילית וחקירת המשטרה נגדו עדיין בעיצומה.
מסתבר, שבין עם ערן ורד הוא עבריין פלילי ובין עם יהונתן קלינגר הוא פשוט עו"ד רשלן הרי שמעשיהם של השניים נפסלו על ידי גורמי החוק והמשפט בישראל.
המסקנות מהפרשה הן בראש ובראשונה שיש להיזהר מהמלצותיו של יהונתן קלינגר, שכן שכרונו של יהונתן קלינגר מחשיפה תקשורתית עלול בסבירות גבוה להביא את לקוחותיו לתיק במשטרה ולכתם פלילי שילווה אותם לעד.
אומנם, מייד לאחר שניתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד ערן ורד אץ לו רץ לו יהונתן קלינגר אל הבלוג שלו ושיקר בצורה מסלפת למה לדעתו יש נקודות זכות גם לטובתו בפסק הדין, אבל מי שבאמת נדפק מכל הסיפור הוא הלקוח שלו, ערן ורד שנשאר עם מאמר מתחנף של יהונתן קלינגר אבל גם עם צו מבית המשפט בישראל שקובע שהוא מטרידן לא לגיטימי, בצירוף חקירת משטרה פלילית שייתכן ותוביל אותו עד לכדי מאסר.
אז אנחנו לא יכולים לקבוע בצורה חד משמעית אם ערן ורד הוא עבריין או יהונתן קלינגר הוא רשלן ואולי בכלל התשובה הנכונה היא גם וגם אבל מה שבטוח זה ששני אלו לא מבינים שעוד פוסט בבלוג שלהם לא יציל אותם מהשטויות שהם עושים ושאומנם גלגלי הצדק במדינה פועלים לאט, אבל את חופש הביטוי הם נטשו מזמן ומה שנשאר לגביהם זה מה שתחליט המשטרה, בעיקר אחרי שבית המשפט כבר קבע מיהו ערן ורד, סתם מטרידן.

תגובה 1:

  1. תביעת רשלנות
    כמו בתחומים אחרים נוספים, גם במשפטים קיימת רשלנות
    וגם אם אתה עו"ד אתה גם צריך להיות אחראי לטעויות שלך.

    השבמחק